Vyjdi ven - protesty studentů po ČR za ústavní hodnoty


Pro mě, jako vysokoškolačku a studentku práv, která možná malinko zanevřela na to, co se u nás politicky děje, by tahle akce asi ani neměla vyvolávat emoce.

Ale vyvolala.

Nevím, nakolik dali studentům středních škol volno jejich ředitelé, ale tohle je akce ryze politická, já jako student střední školy, gymplu, si nepamatuji, že bychom volno dostali na něco takového. Neříkám, že by to bylo špatné, ale je na pováženou, jestli toto právo nemělo být uděleno spíše vysokoškolákům, popř. jen posledním ročníkům středních škol. Také se mi nelíbilo, když jsem se doslechla, že děkani některých fakult přímo vybízeli studenty se zapojit. Ať už stanovením volna pro tento den, nebo vyzváním... Toto byla politicky motivovaná akce, tedy studenti by sem měli přijít z vlastního uvážení... ne, na pokyn děkana.   

Co, ale obhajuji je, že by měl každý mít tu možnost se nějak vyjádřit. A dneska, když jsem šla kolem, a viděla jsem tu kupu studentů, kteří se vyjádřili už jen tím, že přišli (ať už s transparenty, bez nebo prostě jen vyjádřili nesouhlas podpisem), lehce ve mně svitla malinkatá jiskřička naděje, že možná to, co děláme jako studenti a především jako občané SVOBODNÉHO DEMOKRATICKÉHO státu, to že si nenecháme úplně vše líbit (viz Ondráček a GIBS) .. je cesta k tomu, abychom opravdu ukázali, že se nám nelíbí, jakou cestou se teď naše politika ubírá - ačkoliv si většina zvolila tuto cestu, kterou respektovat musím, ať chci nebo ne, můžu udělat taky něco NAVÍC, zapojit se a být tím aktivním občanem, kterému na České republice maličko záleží.

 

Tohle jsem dneska cítila z toho davu studentů na Svoboďáku a jsem za to moc ráda :)

A proto, prosím, nedržme pusu jen proto, že to dělá většina. Neobhajujme věci, které jsou špatné. Poukažme na to, co dělá náš prezident či premiér a poslanci špatně. Ukažme jim, že TAKHLE ne. 

Vaše R. :)

 

Komentáře

Oblíbené příspěvky